Terms & Conditions

BETALSÄTT

Postförskott (Med Postförskott betalar du det totala order värdet när varorna hämtas ut)

En extra postförskottsavgift tillkommer på 50 kr. Vi skickar ditt
paket till det postutlämningsställe som ligger närmst dig, där du
får betala för din order när du hämtar ut den.Vi rekommenderar att
du har ditt mobilnummer inskrivet på din profil då du snabbare får
information om när du kan hämta ut ditt paket. Legitimering krävs
för att hämta ut paketet.

Klarna (Fakturera Mig - Faktura 20 Dagar)

Med denna tjänst får du faktura på 20 Dagar räntefritt från det att vi
skickat ut ditt paket. Tjänsten kostar endast 39 Kr. Betalningsvillkor
20 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det
belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med
25% + gällande referensränta. Sedvanlig kreditprövning utan
kännedomskopia sker och leverans sker endast till folkbokförd adress.


Vi använder oss av Klarna AB, som hanterar alla våra fakturor.
Se alla detaljer i villkoren här:

Villkor för Dela Upp Betalningen
Villkor för Fakturera Mig

Du kan beställa mot Faktura både som privatperson och firma.
Dock kan vi endast leverera varorna till den adress du eller
din firma är skriven på (privat: folkbokföringsadressen alt
Firma: sätes adress). Klarna gör en kreditprövning innan de
godkänner köpet. Vi överlåter alla våra fakturor till Klarna AB.

PayPal (för tillfället är detta det ända sätt att betala
med kort hos oss)

Med PayPal betalar du säkert på internet. PayPal har utvecklats från
grunden till att vara ett av de säkraste sätten att skicka pengar
online. Till skillnad från andra finansinstitut skickas PayPal’s
betalningar utan ekonomisk information.

Så här fungerar det.

  • Dina ekonomiska uppgifter lagras säkert i PayPal’s servrar.
  • När du använder PayPal för att betala online anger du bara din
    PayPal-registrerade e-postadress
  • Affärspartnern/butiksinnehavaren (vi) får betalning från PayPal
    utan att se din ekonomiska information.

Enkelt, snabbt och smidigt att bli kund hos PayPal registrera dig här.

 

 

RETUR/ÖPPET KÖP

Bytesrätt/Öppet köp

Vi följer Konsumentverkets regler och riktlinjer för e-handel.
Vi tillämpar öppet köp i 14 dagar.
Returnerade varor skall vara oanvända och i nyskick, detta gäller
även för förpackningar. Du står själv för returfrakten, vid ett
byte så står vi för frakten tillbaka till er. Har du frågor om din
vara eller ditt köp så ring eller mejla oss gärna så hjälper vi dig.

Kepsar/Hattar får ej skickas i kuvert utan måste skickas till oss i kartong då formen
måste bibehållas (ex. Kangol eller Mitchell & Ness mm).

Är kartongen skadad vid returen till oss tar vi ut en
avgift om minst 25% av varans värde eller 200kr!

Retur av Vara/Varor

Returformuläret ska alltid fyllas i och skickas tillsammans med
varan/varorna som ska bytas. Det är viktigt att ni fyller i den
korrekt. Om ni har några frågor till oss innan ni ska skicka returen
så kontakta oss gärna via:
tel: 042-28 19 45
mail: info@Capon.se
Det är viktigt att ni har med ordernumret med i mailet.

OBS! Det är väldigt viktigt att ni skriver ett telefonnummer som
vi kan nå er på under dagtid utifall att vi har några frågor
angående er retur.

 

Returnerad Vara/Varor köpt på FAKTURA

När ni gör en retur på ett fakturaköp så drar vi av produkterna
från fakturan, reglerar priset och skickar ut en bekräftelse till
er e-mail. Övriga produkter samt avgift- och fraktkostnad finns
fortfarande kvar och måste betalas innan fakturan förfaller
(se fakturans förfallodatum).

Det här innebär att om ni returnerat en produkt köpt mot faktura
så ändras bara priset för fakturan, övrig information
(t.ex. OCR-nummer och förfallodatum) ändras inte.

Skickar du tillbaka en vara i god tid innan fakturans datum har
utgått så kommer du att få en ny faktura där värdet för den
returnerade varan är avdragen.
OBS! Om du inte fått en ny faktura innan den första förfallit så
måste du betala den. Du kommer då att få pengarna insatta på ditt
konto. Du måste därmed skicka med dina bankuppgifter då du gör
en retur till oss, detta gäller även om du endast skickar tillbaka
förett byte då den varan som ni vill byta till kan vara slutsåld.

 

Reklamation (Varan har fel eller brister)

Capon.se kontrollerar alla varor innan vi levererar.
Skulle det ändå vara fel på din order bör varan returneras till oss
så snart som möjligt. Returpaketet ska innehålla ifyllt returformulär
med förklaring om vad som är fel med varan. Varor som returneras
som reklamation blir ersatta av en ny vara eller blir reparerad.
Finns ingen ersättningsvara tillgänglig kommer det betalda beloppet
att återbetalas inom 30 arbetsdagar, efter mottagning.
Alla portoutgifter kommer att betalas tillbaka.

Returformulär för nedladdning finner ni nedan:

  • Svenska (PDF)
  • Internationell (PDF)

Vid eventuell retur skall varan skickas till:
Omag ab/Capon - Bruksgatan 32
252 24 Helsingborg, Sverige


Skriv ordernumret på utsidan utav ert retur paket då det kan
påskynda returhanteringen. Returnerade varor skall vara oanvända
och i nyskick
, detta gäller även för förpackningar.

Vid all kommunikation om byten/returer/förfrågningar, skriv in ditt ordernummer som meddelande ämne i mailet!

OBS! Returhanteringen kan ta upp till en månad (30 dagar),
detta gäller både byte av vara samt återbetalning.

 

KONTAKT

Lättast att kommunicera med oss är via email: info@Capon.se

Alternativt ring oss under vardagar 11:00 - 15:00.
Tel: 042-28 19 45

Capon.se kundtjänst hanterar inga fakturor.
Fakturafrågor hänvisas till Klarna AB.
Tel: 08-120 120 10
Mail: http://klarna.se/sv/kundtjanst
Web: http://www.klarna.se